סדנה לשיפור תנוחת הקוברה וברכת השמש
פורסם בתאריך 26/09/2017
שיטת ACI פותחה על ידי ד"ר אודי בילו, לאחר עשרות שנים של ניסיון ביוגה, בשיטת פלדנקרייז, ובשיטות תנועה אחרות, כגון טאי צ'י, קארטה, ועוד. ACI הינה שיטה המשתמשת בעקרונות שיטת פלדנקרייז ומשלבת שיטות נוספות כגון PNF. התוצאה היא תהליכי תנועה קצרים הנמשכים מספר דקות ומביאים לשיפורים גדולים בארגון, בגמישות ובתנועה. דרך ה- ACI אנו מקנים לגוף תבניות תנועה חדשות אותן אנו מגלים באופן ספונטני. 
לקריאה נוספת על שיטת ACI
 

על הסדנה
בסדנה נלמד את שרירי הגב והמפרקים לשתף פעולה בכל החלקים הקשורים להקשתה, ובאינטגרציה עם חלקים אחרים בגוף כגון האגן והרגליים.

בתהליך התנועתי נחקור את פעולת השרירים הזוקפים ונביא לכך שתתואם באופן נכון עם פעולת השרירים הכופפים. ההקשתה תשתפר ותתבצע בקלות וללא מאמץ יתר. כאשר הכפיפה לאחור מתרחשת באופן ספונטאני שמחה מיידית מציפה אותנו.

כתוצאה מהאינטרקציות התנועתיות שנחווה נלמד את מערכת העצבים שכאשר אנו מכווצים את שרירי הגב, על השרירים הכופפים ללמוד לעזוב בהתאמה. כך נשתחרר מתבניות תנועה שאימצנו במהלך השנים ושבעטיין שרירי הבטן שלנו מוחזקים יתר על המידה ומפריעים להקשתה של הגב.

בסדנה נחווה כיצד הקשתה טובה מתבצעת בתנועה של התארכות הדרגתית של הגב ולא בהתגייסות של כל השרירים בבת אחת.

חוליות החזה הן החלק בעמוד השדרה שבו הכפיפה לאחור היא המועטה ביותר. כאשר לומדים לשתף את חוליות החזה בתנועת הכפיפה לאחור, נוצר הקשר התנועתי לשרירי הגב החזקים יותר שתומכים בבכפיפה לאחור.

מטרות הסדנה
א.  להעניק כלים מעשיים לשיפור תנוחת הקוברה וברכת השמש
ב. להבין ולחוות את הקשר שבין הקשתה המתבצעת בגוף מאורגן, לשיפור היציבה, הנשימה ולהפחתת העומס על הגב.


תכני הסדנה
שיפור הכפיפה לאחור בתנוחת הקוברה
שיפור ההקשתה והתנועה בזרימה בברכת השמש

תהליכי  תנועה המבוססים על שיטת פלדנקרייז ומלמדים כיצד לארגן את הגוף בכפיפה לאחור של עמוד השדרה. בתהליכים אלו נבדוק את הקשרים שבין: 

  • הקשתה בגוף מאורגן ושיפור היציבה וההליכה
  • הקשתה בגוף מאורגן ושיפור הנשימה
  • הקשתה בגוף מאורגן והפחתת עומסים מהגב התחתון 

 עבודה במגע לימוד כיצד ניתן לעזור דרך מגע לשפר את תנוחת הקוברה וברכת השמש  
 אימון אישי לימוד טכניקות אישיות יעילות הכוללות תרגילים ותנועות לשיפור ההקשתה
הסדנה הינה אינטנסיבית ומתאימה לתלמידים ומורים ליוגה, למטפלים ולעוסקים במקצועות התנועה והאימון. 

תאריך
יום שלישי, 7.11, 17:00-20:00

הלכה למעשה
16:45-17:00 התכנסות
17:00-17:15 הסבר המושג "ארגון הגוף" - הישנ"ת (שיפור הליכה – יציבה – שכיבה – נשימה – תנועה)
17:15-18:00 תהליך תנועה ראשון
18:00-18:15 סיכום התהליך
18:15-19:00 תהליך תנועה שני
 19:00-19:15הפסקה
 19:15-19:45עבודה במגע וטכניקות אישיות לשיפור  
19:45-20:00 סיכום 

כתובת
רח' חובבי ציון 46, תל אביב

הרשמה ותשלום

ההרשמה במילוי טופס הרשמה. לאחר ההרשמה יישלח SMS לביצוע התשלום בטופס מאובטח
 
מחיר
250 ₪ בהרשמה מוקדמת (עד תאריך 1.11) / 300 ₪ בהרשמה מאוחרת 
150  לתלמידים סדירים בהרשמה מוקדמת (עד תאריך 1.11) / 200 ₪ בהרשמה מאוחרת 

קישורים לצפייה מסדנאות קודמות

סדנה לשיפור הישיבה המזרחית והכנה לישיבת לוטוס 
סדנה לשיפור הכפיפה לפנים בישיבת פישוק 
סדנה לשיפור הגומוקאסאנה – חגורת הכתפים 
סדנה לשיפור הכפיפה לפנים – פאסטשימוטאנאסנה 
סדנה לשיפור הפיתול – מאטסיאנדראסאנה

סדנה לשיפור תנוחת הקוברה וברכת השמש
סדנה לשיפור תנוחת הקוברה וברכת השמש
סדנה לשיפור תנוחת הקוברה וברכת השמש
סדנה לשיפור תנוחת הקוברה וברכת השמש
סדנה לשיפור תנוחת הקוברה וברכת השמש
סדנה לשיפור תנוחת הקוברה וברכת השמש
צילומים: רון בורקין