תרגילי יוגה למתחילים
תרגילי יוגה למתחילים
תרגילי יוגה למתחילים
תרגילי יוגה למתחילים
תרגילי יוגה למתחילים
בבית הספר ליוגה "הצליל הפנימי" מתקיימים שיעורי יוגה למתחילים בתל אביב ובכליל. בבית הספר "הצליל הפנימי" מתקיימים גם קורסי מורים ליוגה בתל אביב, בצפון, בפרדס חנה-כרכור ובבאר שבע.
מטרת תרגילי יוגה למתחילים, היא לבנות בסיס יציב בארבעת הענפים בהם עוסק בית הספר:

1. רג'ה יוגה
 
רג'ה יוגה, על-פי מסורת הבריגהו יוגה, כוללת סדרות עתיקות של תרגילים, המביאים את המתרגל לריכוז גבוה ולשקט פנימי. התרגול מהווה את הבסיס להשגת מטרתה העליונה של תורת היוגה: חקירה עצמית בשאלה "מי אני?" ויכולת לחוות את אותו ה'עצמי'. 
תרגילי יוגה למתחילים של הרג'ה יוגה הינם:
שלב א: מאנאס סודהי (טיהור המיינד), טראטאק (תרגילי ריכוז בעיניים פקוחות)
שלב ב: ארבעת תרגילי הרג'ה יוגה העיקריים, לפי מסורת הבריגהו יוגה- נאבי דיאן, שקטי שנצ'אר, אנגולי פראניאם ואמבוג' מודרא.

2. האתה יוגה
האתה יוגה היא שיטה עתיקה ולה ארבעה ענפים: אסאנות (תנוחות היוגה), פראניאם (תרגילי נשימה), מודרות (חותמים) ובנדות (מנעולים). תרגילי היוגה למתחילים עוסקים בשני הענפים הראשונים: אסאנות ופראניאמה.
תרגילי היוגה למתחילים מקנים את הבסיס דרך אסאנות ופראניאם שהם הענפים איתם מתחילים את ההאתה יוגה.

פראניאמה: תרגילי נשימה המביאים לבריאות טובה ולהגברת כוח הריכוז. תרגילי יוגה למתחילים מחזקים את מערכת העצבים ומכשירים אותה בהדרגה להאטת הנשימה ולהשקטת ההכרה. תרגילי יוגה למתחילים בפראניאמה כולליםנשימות איטיות, נשימת יוגי מלאה, אנלום וילום
אסאנות: שהייה לאורך זמן בתנוחות המסורתיות של היוגה, בשילוב נשימה, ריכוז והרפיה. תרגילי יוגה למתחילים בענף האסאנות כוללים:
חימום המפרקים
סוריא נאמאסקאר – ברכת השמש
טריקונאסאנה
ראקאנסאנה
מאטסיאנדראסאנה
שקטי פראנאם
פאסטשימוטאנאסאנה
בהוז'אנגאסאנה
סארואנגאסאנה

3שיפור היכולת באסאנות  A.C.I 
שיפור היכולת בתרגילי היוגה ובתנועה באופן כללי, לפי שיטת ד"ר בילו לארגון הגוף. דרך ה-ACI
 אנו פועלים לשפר חמישה מרכיבים יסודיים:
א. הליכה ב. יציבה  ג. שכיבה ד. נשימה ה. תנועה
תרגילים למתחילים – קאטה ראשונה של ACI הכוללת בתוכה אלמנטים המשפרים את ביצוע תרגילי היוגה למתחילים: גלגול אגן, כפיפה לפנים, שיפור ההקשתה, שיפור הפיתול ואינטגרציה בין השרירים הכופפים והזוקפים.     

4. סוריא יוגה הארד סטייל SYHS 
חיזוק הגוף. תרגילים המשתמשים במשקל הגוף, על מנת לחזק את שרירי הליבה, והדואגים לכך, כי התלמיד ישמור על איזון בין כוח וגמישות, כבר בביצוע תרגילי יוגה למתחילים.
תרגילי ה-SYHS, מחזקים את הגוף, משפרים את יכולתו להתמודד עם העומסים הנוצרים בעקבות כוח הכובד, גם בגילאים המתקדמים, ומשמרים יכולות בסיסיות, כגון קימה משכיבה לעמידה, הרמת חפצים וכן הלאה. התמודדות עם כוח הכובד, קיימת גם בקבוצת האסאנות הנקראת "אסאנות תרבות", לפיה, ככל שבסיס האסאנה צר יותר, נאלצות קבוצות שרירים רבות יותר לעבוד על מנת להתנגד לכוח הכובד. לדוגמא, בתנוחת העורב, מעורבות קבוצות שרירים רבות יותר מאשר בפאסטשימוטאנאסאנה. בשאבאסנה לעומת זאת, שרירי הגוף נחים באופן מקסימלי, שכן אין כמעט התמודדות עם כוח הכובד. התרגילים הבסיסיים בחיזוק הגוף הם: טורקיש גט דאון, פלאנק, סקווט, פוש-אפ.

בבית הספר 'הצליל הפנימי' מתקיימים שיעורי יוגה למתחילים בתל אביב ובכליל.