תגיות חיפוש עברית

טנטרה

סוואמי ויווקאננדה

כתבי יוגה

כיסופים אל הנכון - פרק י’
כיסופים אל הנכון - פרק א’
כיסופים אל הנכון - פרק ט’
כיסופים אל הנכון - פרק י"ח
כיסופים אל הנכון - פרק י"ז
כיסופים אל הנכון - פרק ט"ז
כיסופים אל הנכון - פרק ט"ו
כיסופים אל הנכון - פרק י"ד
כיסופים אל הנכון - פרק י"ג
בהאגוואד גיטה
כיסופים אל הנכון - מבוא והקדמה
המאהאבהאראטה
כיסופים אל הנכון - פרק ח’
כיסופים אל הנכון - פרק ז’
כיסופים אל הנכון - פרק ו’
כיסופים אל הנכון - פרק ה’
כיסופים אל הנכון - פרק ד’
כיסופים אל הנכון - פרק ג’
כיסופים אל הנכון - פרק ב’
כיסופים אל הנכון - פרק י"א
כיסופים אל הנכון - מהי הבהגאואדגיטה?
כיסופים אל הנכון - פרק י"ב
מסע היוגה - פרק ה’: השקטת המאנאס
מבוא לספר ראמאינה של ואלמיקי
פירוש הראמאיאנה כפילוסופיה של החיים
מילון מושגים
מסע היוגה - פרק י"ג: אחדות
מסע היוגה - פרק י"ב: סאמפראג’יאת סמאדהי — ארבעת חלקי הבראהמה
מסע היוגה - פרק י"א: בראהמה - הנשמה
מסע היוגה - פרק י’: המעבר דרך המעגלים — הספירות
מסע היוגה - פרק ט’: סאמפראג’יאת סמאדהי
מסע היוגה - פרק ח’: הדרכים להתפתחות רוחנית
כיסופים אל הנכון - סיכום ונספח
מסע היוגה - פרק ו’: סאמסקארות
הראמאיאנה
מסע היוגה - פרק ד’: מכשולים בדרך
מסע היוגה - פרק ג’: סמאדהי
מסע היוגה - פרק ג’: סמאדהי
מסע היוגה - פרק ב’: שלושת המצבים והאיכויות
מסע היוגה - פרק א’: אושר, נשמה ויוגה
מסע היוגה - הקדמה ומבוא
הארי האריה - אגדה ודנטית
אוסף הכתבים של שרי ראמאנה מהארישי
הוודות
מסע היוגה - פרק ז’: שלבים ראשונים של סמאדהי

בהאגוואד גיטה

יוגאננדה

קריה יוגה

מהאוואתאר באבאג’י

שרי טאילנג סוואמי

מאסטרים

שרימאטי מירה באיי
שרי שרי פארמאהאמסה טאילנג סוואמי
שרי אורובינדו גוש
הכלב וזנבו
סדהאנה או הכנה לחיים במישור גבוה יותר
הקרמה והשפעתה על אופיינו
מימוש רוחני: מטרת הבהקטי-יוגה
הגדרת הבהקטי
מבוא לרג’ה יוגה
מאיה, מאת סוואמי ויווקאננדה
שרי ראמאקרישנה פארמאהאמסה
סוואמי ויווקאננדה - ביוגרפיה
הגוספל, כרך 1, פרק 1: מאסטר ותלמיד
על סוטרות היוגה של פטאנג’לי מהארישי
שרי שיאמה צ’אראן לאהירי מהאסאיה
שרי שרי סודהיר ראנג’אן בהדורי
שרימאטי סאראדה דווי - האם האלוהית
מהארישי ויאסה
המסטרים
שרי שרי מהאוואתאר באבאג’י
המאסטרים הקשורים לשושלת המורים
פארמאהאמסה יוגננדה - מאמר I
פארמאהאמסה יוגננדה - מאמר II
ודנטה הלכה למעשה
31 הנחיות של שרי טאילנג סוואמי ברוסית
סוואמי ראמדאס
סוואמי שיבננדה - מאמר II
המהלך הראשון ביוגה
שרימאטי שנקארי מאי
ראיון עם פאפהג’י - חלק ב
ראיון עם פאפהג’י - חלק א
ספק, פחד ומכשולים
מדע היוגה
שאלות ותשובות עם ס. ייסודיאן
שרימאטי אננדה מאי-מה
שילוב כוח המחשבה בתרגול האתה יוגה
שרי שרי סאי באבא משירדי
שנים עשר קווים מנחים
טיהור הלב
האשליה - Maya
שרי סוואמי שיבננדה - מאמר I
Jnana ו-Bhakti
אלמוות מודע
אוסף הכתבים של שרי ראמאנה מהארישי
נצחיות מודעת
שרי ראמאנה מהארישי
המאסטר במצבי רוח שונים
חמש הדרישות מעצמנו להשגת אושר אמיתי

פראניאמה

נשימה

בהאדורי

ניאנה יוגה

להירי מאהאשיה

תנוחות יוגה

מנטרה

בהקטי

האתה יוגה

קרמה יוגה

רג'ה יוגה

ניאנה

קונדליני

צ'קרות

קרמה

מושגים ביוגה

ד"ר אודי בילו

יוגה ומדע

יוגה ומדע

סמאדהי

סוטרות

מאיה

שיטות יוגה

אשטנגה

פלדנקרייז

יוגה לגיל השלישי

יוגה לילדים

בריגהו יוגה

מורים במאה העשרים

וודות

יוגה בחינוך המיוחד

אליזבת הייך וסלברג’אן יסודיאן

ד"ר פול ברונטון

גורו

ראמאנה מאהארישי

שרי ראמאקרישנה

פטאנג’אלי מהארישי

שיבננדה

איורוודה

סאי באבא

יוגה בהריון

מה היא הוודנטה?
הקדמה לספר "ודנטה הלכה למעשה" מאת סוואמי ויווקאננדה
שיתוף ב: Whatsapp שיתוף ב: SMS
מאת: ד"ר אודי בילו

המילה וודנטה מורכבת משתי מילים - "וֶדה - אנטה" שמשמעותן "סוף הוֶודות" או "המהות של לימוד הוודות".

הוודות הן היצירות הקדומות ביותר בספרות הודו ומבין הקדומות בהיסטוריה האנושית. פירוש המילה "וֶדה" הוא חכמה. הוודות מבטאות את החויה הרוחנית בעזרת הרגש והדמיון.

הוודנטה היא קבוצת יצירות המסיימות את כתבי הוודות והשם הנפוץ שמשתמשים בו ליצירות אלו בדרך כלל, הוא אופנישדות. האופנישדות אם כן, הן חלק מכתבי הוודות והמשך להן, ועוסקות בעיקר בדברי הגות והתבוננות. המילה אופנישאד מורכבת משתי תיבות - "אופני" - קרוב ל, ו-"שאד" - לשבת. משמעות השם מרמזת על הדרך שבה נלמדו האופנישדות, בקבוצות תלמידים קטנות שישבו ליד שולחן המורה והקשיבו לדרשותיו על סודות החיים.

הוודנטה היא פילוסופיה מעשית המלמדת על אחדות החיים או אחדות התודעה. לפי הוודנטה, ה"עצמי" (אטמן) זהה לאלוהות האינסופית (בראהמן), והדרך לחיפוש האמת מובילה למציאת אחדות זו.

הוודנטה היא מדע המציאות ותוצאה של גילוי האמת המוחלטת. היא דנה במטרת החיים ומסבירה כיצד להבין אותה. היא עושה זאת דרך הבהרת המשפטים החשובים של האופנישדות:

 "TAT TVAM ASI - אתה הוא זה ו-"AHAM BRAHMASMI - אני הוא ה"עצמי". הוודנטה מדגישה שהאדם הוא נצחי, הוא ה"עצמי" השוכן בכל, מהות הנשמה האוניברסלית. ה"עצמי" קיים בעבר, בהווה ובעתיד. אין לו התחלה, אמצע וסוף. עליו נשען הכל, הוא התגלמות החכמה, השלווה והנועם האינסופיים.

בהנחה שה"עצמי" קיים אצל כולם, יצרה הוודנטה שיטה פילוסופית המאחדת בין כל האנשים על אף ההבדלים, לכאורה, בהשקפתם, באמונתם ובדתם. לכן הוודנטה שייכת לכל. אין לה חילוקי דעות עם דתות אחרות והיא מאפשרת לכל להתקיים. עקרונותיה אוניברסליים והיא מטפחת ומפיצה את רעיון אחדות הכל. היא דוגלת בשוויון בין בני האדם ומעודדת לתחושות אחדות ואהבה.

ספר זה עוסק, אם כן, בהיבטים המעשיים של חכמת הוודנטה, שעיקרה הוא חיפוש אחרי האחדות בין האדם והאלוהים.                                                 

                                                                                       


 

תגיות: