תגיות חיפוש עברית

טנטרה

סוואמי ויווקאננדה

כתבי יוגה

כיסופים אל הנכון - פרק י’
כיסופים אל הנכון - פרק א’
כיסופים אל הנכון - פרק ט’
כיסופים אל הנכון - פרק י"ח
כיסופים אל הנכון - פרק י"ז
כיסופים אל הנכון - פרק ט"ז
כיסופים אל הנכון - פרק ט"ו
כיסופים אל הנכון - פרק י"ד
כיסופים אל הנכון - פרק י"ג
בהאגוואד גיטה
כיסופים אל הנכון - מבוא והקדמה
המאהאבהאראטה
כיסופים אל הנכון - פרק ח’
כיסופים אל הנכון - פרק ז’
כיסופים אל הנכון - פרק ו’
כיסופים אל הנכון - פרק ה’
כיסופים אל הנכון - פרק ד’
כיסופים אל הנכון - פרק ג’
כיסופים אל הנכון - פרק ב’
כיסופים אל הנכון - פרק י"א
כיסופים אל הנכון - מהי הבהגאואדגיטה?
כיסופים אל הנכון - פרק י"ב
מסע היוגה - פרק ה’: השקטת המאנאס
מבוא לספר ראמאינה של ואלמיקי
פירוש הראמאיאנה כפילוסופיה של החיים
מילון מושגים
מסע היוגה - פרק י"ג: אחדות
מסע היוגה - פרק י"ב: סאמפראג’יאת סמאדהי — ארבעת חלקי הבראהמה
מסע היוגה - פרק י"א: בראהמה - הנשמה
מסע היוגה - פרק י’: המעבר דרך המעגלים — הספירות
מסע היוגה - פרק ט’: סאמפראג’יאת סמאדהי
מסע היוגה - פרק ח’: הדרכים להתפתחות רוחנית
כיסופים אל הנכון - סיכום ונספח
מסע היוגה - פרק ו’: סאמסקארות
הראמאיאנה
מסע היוגה - פרק ד’: מכשולים בדרך
מסע היוגה - פרק ג’: סמאדהי
מסע היוגה - פרק ג’: סמאדהי
מסע היוגה - פרק ב’: שלושת המצבים והאיכויות
מסע היוגה - פרק א’: אושר, נשמה ויוגה
מסע היוגה - הקדמה ומבוא
הארי האריה - אגדה ודנטית
אוסף הכתבים של שרי ראמאנה מהארישי
הוודות
מסע היוגה - פרק ז’: שלבים ראשונים של סמאדהי

בהאגוואד גיטה

יוגאננדה

קריה יוגה

מהאוואתאר באבאג’י

שרי טאילנג סוואמי

מאסטרים

שרימאטי מירה באיי
שרי שרי פארמאהאמסה טאילנג סוואמי
שרי אורובינדו גוש
הכלב וזנבו
סדהאנה או הכנה לחיים במישור גבוה יותר
הקרמה והשפעתה על אופיינו
מימוש רוחני: מטרת הבהקטי-יוגה
הגדרת הבהקטי
מבוא לרג’ה יוגה
מאיה, מאת סוואמי ויווקאננדה
שרי ראמאקרישנה פארמאהאמסה
סוואמי ויווקאננדה - ביוגרפיה
הגוספל, כרך 1, פרק 1: מאסטר ותלמיד
על סוטרות היוגה של פטאנג’לי מהארישי
שרי שיאמה צ’אראן לאהירי מהאסאיה
שרי שרי סודהיר ראנג’אן בהדורי
שרימאטי סאראדה דווי - האם האלוהית
מהארישי ויאסה
המסטרים
שרי שרי מהאוואתאר באבאג’י
המאסטרים הקשורים לשושלת המורים
פארמאהאמסה יוגננדה - מאמר I
פארמאהאמסה יוגננדה - מאמר II
ודנטה הלכה למעשה
31 הנחיות של שרי טאילנג סוואמי ברוסית
סוואמי ראמדאס
סוואמי שיבננדה - מאמר II
המהלך הראשון ביוגה
שרימאטי שנקארי מאי
ראיון עם פאפהג’י - חלק ב
ראיון עם פאפהג’י - חלק א
ספק, פחד ומכשולים
מדע היוגה
שאלות ותשובות עם ס. ייסודיאן
שרימאטי אננדה מאי-מה
שילוב כוח המחשבה בתרגול האתה יוגה
שרי שרי סאי באבא משירדי
שנים עשר קווים מנחים
טיהור הלב
האשליה - Maya
שרי סוואמי שיבננדה - מאמר I
Jnana ו-Bhakti
אלמוות מודע
אוסף הכתבים של שרי ראמאנה מהארישי
נצחיות מודעת
שרי ראמאנה מהארישי
המאסטר במצבי רוח שונים
חמש הדרישות מעצמנו להשגת אושר אמיתי

פראניאמה

נשימה

בהאדורי

ניאנה יוגה

להירי מאהאשיה

תנוחות יוגה

מנטרה

בהקטי

האתה יוגה

קרמה יוגה

רג'ה יוגה

ניאנה

קונדליני

צ'קרות

קרמה

מושגים ביוגה

ד"ר אודי בילו

יוגה ומדע

יוגה ומדע

סמאדהי

סוטרות

מאיה

שיטות יוגה

אשטנגה

פלדנקרייז

יוגה לגיל השלישי

יוגה לילדים

בריגהו יוגה

מורים במאה העשרים

וודות

יוגה בחינוך המיוחד

אליזבת הייך וסלברג’אן יסודיאן

ד"ר פול ברונטון

גורו

ראמאנה מאהארישי

שרי ראמאקרישנה

פטאנג’אלי מהארישי

שיבננדה

איורוודה

סאי באבא

יוגה בהריון

מהי האתה יוגה
שיתוף ב: Whatsapp שיתוף ב: SMS
מאת: ד"ר אודי בילו
הנאדים (מסלולי האנרגיה)לכל ענפי היוגה מטרה אחת, והיא הכרה עצמית מושלמת, אך כל ענף מתחיל בנקודת מוצא שונה. שיטת היוגה שנקודת המוצא שלה היא שליטה על הכוחות הפועלים בגוף נקראת האתה יוגה. פירוש המילה יוגה הוא איחוד או מרות. פירוש ההברה "הא" הוא שמש ו"תא" הוא ירח. שם זה מרמז על הסוד הטמון בהאתה יוגה - כיצד להביא לאיזון מושלם בין אנרגיית הירח והשמש בגוף, או כיצד לכפוף את אנרגיות השמש והירח למרותו של ה’אני’. היוגים טוענים כי רק כאשר קיים באדם איזון בין אנרגיית השמש והירח, יהיה מצב בריאותו מושלם. בריאות, מבחינת היוגים, אינה מצב של העדר מחלה אלא מצב בו האדם קורן חיוניות, שלווה ושמחה.
היוגים מאמינים כי האדם האמיתי אינו הגוף הפיסי, וכי ה"אני" הוא נצחי, אינסופי, מעולם לא נולד ולעולם לא ימות. הוא נמצא בכל אחד ואחת מאתנו בדרגות תודעה שונות. "האני" האמיתי אינו הגוף שבו אנו רק מתגוררים. היוגים יודעים כי הגוף הוא בבחינת חליפת בגדים שהנשמה מחליפה בין מחזורי החיים. 
האתה יוגה הוא אותו ענף העוסק בשמירה על בריאותו של הגוף הפיסי, ובשליטה על הכוחות הקיימים בו ותיעולם לעזרה בהתפתחות הרוחנית.
תאוס ברנרדהיוגים מכירים את הגוף ויודעים במדויק מה טיבו, כיצד הוא פועל ומהי מטרת קיומו. אין הם סוברים כי הגוף הוא האדם האמיתי, אך עם זאת, הם יודעים כי הגוף הוא הכלי דרכו מתגלה ופועלת הנשמה. היוגים מבינים כי אותו מעטה הבנוי מבשר ומעצמות נחוץ לגילוי העצמי של האדם ולגדילתו, ובמיוחד בשלב הזה של התפתחותו. יחסם של היוגים אל הגוף הוא כאל מקדש הרוח, ויש לטפחו בכדי שהרוח תוכל להתגלות דרכו בשלמות. 
היוגים מאמינים כי טיפוח הגוף והטיפול בו הן משימות חשובות לא פחות מטיפוח חלקים גבוהים יותר באדם, וזאת משום שבגוף שאינו בריא ומושלם מבחינה פיסית, לא תוכל הנפש לתפקד כראוי, ואז הרוח, הנפש והנשמה השולטת בו לא תוכל להשתמש בו בצורה היעילה ביותר.
יתר על כן, היוגי אף מרחיק לכת ושואף להביא את הגוף לשליטה מחשבתית מלאה עד כדי כך שהגוף יגיב לנגיעה הקלה ביותר של הרוח. היוגים יודעים כי על מנת להשיג זאת, על הגוף להיות מטופח ומוזן בצורה הטובה ביותר, גוף שאומן בצורה מעולה חייב להיות חזק ובריא. 
מסיבות אלו מייחס היוגי חשיבות רבה לדאגה לגופו הפיסי, ומאותה סיבה השיטות האוריינטליות של תרבות הגוף הפיסי הן חלק ממדע היוגה - ההאתה יוגה.

מקורות
יוגי ראמאצ’ראקה, האתא יוגה.
ס. ייסודיאן, א. הייך, יוגה ובריאות.
תגיות: